Friday, 25 June 2010

Чийзкейк с ревен / Cheesecake à la rhubarbe


Обещавам, това е последната ми рецепта с ревен! След нея минавам на друга вълна!

Продукти:
1 чаша = 250 мл
За блата :
125 г бишкоти тип „савоярди” (като за тирамису)
6 с.л. разтопено масло
За крема:
450 г крема сирене (или “Филаделфия”)
1 ч. ч. сметана
3 яйца
2/3 ч. ч. захар мусковадо (може да се замени с кафява или друга)
Няколко капки ванилов екстракт
За украса:
½ ч. ч. запечени на тиган ядки, нарязани на едро (аз ползвах pecan – най-близкият превод, който успях да намеря е „кариеви ядки”, но може да се заменят с орехи, лешници)

Приготвяне на блата:
Бишкотите се смилат на трохи в кухненски робот. Добавя се разтопеното масло и се обърква, докато бисквитените трохи се овлажнят (при необходимост се добавя още масло). Сместа се разстила на дъното на откопчаваща се тортена форма, потупва се, докато се уплътни. Оставя се за около 30 мин в хладилника да се стегне маслото.  
Приготвяне на крема:
Крема сиренето се разбива със захарта, прибавят се сметаната, ваниловият екстракт и пюрето от ревен. Добавят се едно по едно яйцата, като след всяко сместа се разбърква. Изсипва се върху стегнатия блат.
Пече се в предварително загрята фурна, първо на 170°С за 10 минути, а впоследствие на 150°С за около час (или докато се стегне в средата). Оставя се да изстине в изключената фурна, на затворена врата. Изважда се и се отделя от формата, украсява се със смлените ядки и се охлажда поне няколко часа в хладилник преди консумация.


C’est la dernière recette à la rhubarbe, je le promets ! Après, je passe à autre chose !

Ingrédients:
1 tasse = 250 ml
Pour le fond:
125g de boudoirs
6 càs de beurre fondu

Pour le crème :
450 g de fromage à tartiner (type saint-Moret)
1 tasse de crème fraiche
3 œufs
2/3 tasse de sucre muscovado (ou de sucre roux)
Quelques gouttes d’extrait de vanille

Pour la déco :
½ tasse de noix de pécan torréfiés à la poêle, finement hachés

Concasser les boudoirs dans le bol du robot-mixeur (ou les mettre dans un sachet de congélation et le émietter à l’aide d’un rouleau à pâtisserie) afin d’obtenir une poudre assez fine, sans gros morceaux. Ajouter le beurre fondu et bien mélanger avec les biscuits. Tapisser le fond d’un moule à gâteau à fond amovible avec la préparation et bien tasser en tapotant dessus avec le dos d’une cuiller. Laisser environs 30 minutes au frigo pour que le beurre prenne. 
Battre le fromage avec le sucre afin d’obtenir une crème assez dense. Ajouter la crème fraiche, la compote de rhubarbe et l’extrait de vanille. Ajouter les œufs un par un sans oublier de bien mélanger entre chaque ajout. Verser l’appareil sur le fond refroidi.
Enfourner dans un four préchauffé à 170°C pendant10 minutes, ensuite baisser la température à 150°C et laisser cuire pendant encore 1 heure environ (ou jusqu’à ce que il soit solide au milieu). Laisser refroidir dans le four éteint, sans ouvrir la porte.
Sortir le cheesecake du four et le laisser refroidir complètement sur une grille avant de le démouler. Garnir des noix de pécan torréfiés et finement hachés. Laisser au frigo pendant au moins quelques heures avant la dégustation.

5 comments:

Lulu said...

На мен и тази вълна ми хареса:))) Жалко само, че не мога да го намеря този ревен в БГ, иначе туко виж и аз съм гастролирала с този прекрасен чийзкейк!

Dimitrana S. said...

Ооо, Мира! И на мен ми харесва!

Чудесни предложения с равен, а пък чийзкейкът - изключителен! Вкусно и интересно :-D

Поздрави и пожелание за усмихнат уикенд :-)

Mira said...

Лулу, Дими, благодаря ви ! :). Аз отскоро преоткрих ревена извън стандартната комбинация с ягоди и взе та ми хареса :).
Приятна и слънчева неделя!

Диди Б said...

Много пухкав чийзкейк!Чудесно приложение на пюрето:)
...иначе и аз съм голяма любителка на Пипи,но не се сещам в книгата да споменават крем от ревен...

Как ми се иска за го пробвам този ревен....

Mira said...

Диди, благодаря :). Определено ми се е набил в главата този крем с ревен от някоя детска книжка... Май ще трябва да ги изчета всичките, докато се сетя къде точно беше :))).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...