Sunday, 23 October 2011

Пица със скариди и песто / Pizza aux crevettes et pesto


През ваканцията от чисто любопитство  използвах случая да погледам малко Фиеста ТВ. В единия от случаите попаднах на предаването на една от звездите на Food Network, Рейчъл Рей, Rachael Reys Tasty Travels. Епизодът, който гледах, беше посветен на Анкъридж, Аляска и в един от представените ресторанти споменаха за пица със скариди и песто. Идеята ми допадна и реших да видя дали ще допадне и вкъщи. При това дори е и лесна – ако имате вече готово тесто, пицата се намазва за 5 минути, пече за 10 и излапва дори за по-малко.


Продукти:
(за 2 пици)
Около 500 г тесто за пица (аз я направих с „полунощното тесто”, но може да използвате вашето предпочитано)
250 г кралски скариди, сварени и изчистени
6 с.л. песто (готово от супермаркета, срам!)
250 г моцарела за готвене

Приготвянето на тестото е описано в този пост.

Приготвяне на пицата: Фурната се загрява на 230 градуса и вътре се поставя плоска тава, в която ще се пекат пиците. Тестото се разточва или раздърпва с набрашнени или намазнени ръце до получаване на кръгла или овална форма. Всяка пица се намазва с 2 лъжици песто, отгоре се разпределят скаридите и моцарелата, нарязана на парчета. Пиците се прехвърлят в горещата плоска тава (аз ги приготвям върху пекарска хартия и после само приплъзвам листа хартия в тавата) и се пекат около 7-8 минути, докато се зачервят. Сервират се горещи, със зелена салата.


Pendant mes vacances en Bulgarie, j’ai regardé un peu par curiosité une chaine locale, dédiée à la cuisine et à l’art de vivre. Je suis tombée sur une émission de l’une des présentatrices-star de la chaîne Food Network, Rachael Rey’s Tasty Travels. Dans cette émission, elle visite des restaurants dans de différents états des US. L’épisode que j’ai vu se déroulait à Anchorage, Alaska et dans un des restos, ils parlaient d’une pizza au pesto et aux crevettes. J’ai gardé l’idée dans un coin de ma tête pour un test grandeur nature à la maison. Le résultat était assez réussi, et la recette est rapide et facile. La seule condition est d’avoir une pâte à pizza déjà prête. Ensuite, il vous faudra 5 minutes pour la garnir, 10 minutes pour la cuire et encore moins pour la manger.

Ingrédients :
(pour 2 pizzas simples)
Environ 500 g de pâte à pizza (j’ai utilisé la "pâte de minuit", mais vous pouvez en utiliser une votre préférée ou une toute prête)
250 g de grosses crevettes roses, cuites et décortiquées
6 càs de pesto (du bocal du supermarché, quelle honte, lol !)
250 g de mozzarella spéciale cuisson

La préparation de la pâte est décrite dans ce post.

Préparation de la pizza: Préchauffer le four à 230 degrés et mettre une plaque à pâtisserie sur laquelle vont cuire les pizzas à l'intérieur du four. Fariner légèrement les mains et le plan de travail. Etirer la pâte avec les mains pour obtenir une forme ronde ou ovale d’environ 1 cm d’épaisseur. Badigeonner la base de la pizza avec le pesto, disposer dessus les crevettes et la mozzarella découpée en tranches. Transférer la ou les pizzas sur la plaque chaude (je les prépare sur une feuille de papier de cuisson et ensuite je fais juste glisser la feuille de papier sur la plaque) et cuire pendant 7-8 minutes jusqu'à ce qu’elles soient bien dorées. Les servir chaudes accompagnées d’une salade.

7 comments:

fedora said...

Мира, и на мен ми допада идеята за песто, изключая скаридите, просто защото видът им никак не ми харесва, но си мисля, че може да се заменят с нещо друго. Чудесни снимки си направила!
Поздравления :)

Vili Konova said...

Бих участвала в лапането.Изглежда превъзходно!

Еликсир said...

Еее,Мира,защо пък да е срам,че пестото ти е от магазина?Песто Дженовезе ми е толкова любимо ,че изобщо не се кахъря,че не съм си направила сама,а и едва ли ще е по-перфектно.Пицата ти е страхотия,идеално съчетание и вкус,приветствам и ще опитам!
Хубава нова седмица ти пожелавам!
Роси

Milena said...

Мирка, песто и аз купувам готово от магазина (без капка срам) и ето, че ти ми даде идея за още едно страхотно приложение на пестото :-) Пицата определено е по наш вкус! Чудесни снимки!

Спорна и усмихната нова седмица!
Поздрави, Милена :-)

Мъх said...

Аз май ще харесам комбинацията и ще видя дали мога да излапам една такава пица за 5 минути:-)
Изгледжа страхотно!

Гуинет said...

Аз пък мога да я излапам за 4!!!:)) Мира, така ме изкуши-любими продукти! Хареса ми идеята за съчетание на скариди, песто и моцарела! Поздрави и успешна седмица1

Mira said...

Ина, Вили, Роси, Милена, Мъх, Гуинет, благодаря ви за положителните коментари :)!
Ина, можеш да замениш скаридите, разбира се :). Струва ми се, че много добре ще се получи със сушени домати или пушена шунка.
Иначе пицата вкъщи изчезна за около 10 минути, като вътре се включва времето за снимките, направени между излизането от фурната и слагането на масата, където вече беше строено домочадието :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...