Saturday, 6 August 2011

Holy Guacamole


Това е едно от възклицанията на английски, което винаги ми е било изключетелно забавно. Защото какво свято има в едно пюре от авокадо?  Откакто опитах домашният вариант, вече знам какво точно му е холи-то на това гуакамоле – много е вкусно! Посвещава се на всички любители на авокадото.


Продукти:
(адаптирано от сайта Guacamole recipe)
2 броя зряло авокадо
Сокът на 1 лайм
2 с.л. заквасена сметана
2 скилидки чесън
2 с.л. ситно нарязан кориандър
½ ч.л. лют червен пипер
1 домат
Сол, черен пипер

Авокадото се разрязва, костилката се изважда, сърцевината се обелва и нарязва на парчета в купа. Поръсва се щедро с ¾ от лимоновия сок, за да не почернее. Добавят се пресованият чесън, лютият черен пипер, посолява се. Авокадото се пюрира с миксер (или ръчен пасатор), добавят се сметаната, черният пипер и нарязаният кориандър. Може да се добави и остатъкът от лимоновия сок. Доматът се нарязва на четвъртинки, отделят се семките и месестата част се нарязва на дребно. Нарязаният домат се добавя към пюрето от авокадо и се разбърква добре. Сервира се придружено от царевичен чипс, крекери или хапки препечен хляб.


Cette exclamation m’a toujours fait rire – qu’est-ce qu’il y a de saint dans un purée d’avocat ? Depuis que j’ai gouté à la version non-grande surface, j’ai compris toute la sainteté du guacamole. C’est trop bon ! Avis aux amateurs d’avocat.

Ingrédients :
(Adaptée du site Guacamole Recipe)
2 avocats bien mûrs
Le jus de 1 citron vert
2 càs de crème fraiche
2 gousses d'ail
2 càs de coriandre hachée
½ càc de piment de Cayenne
1 tomate
Sel, poivre

Couper les avocats, les dénoyauter et découper la chair en morceaux dans un bol. Arroser l’avocat généreusement de ¾ du jus de citron, pour éviter qu’ils ne noircissent. Ajouter l'ail écrasé, le piment de Cayenne et une pincée de sel. Réduire les avocats en purée avec un mixeur plongeant ou dans un blender. Ajouter la crème, un peu de poivre et la coriandre hachée à la purée d’avocat. Ajouter le jus de citron restant (si vous préférez un gout plus citronné). Couper les tomates en quartiers, les épépiner et découper la chair en petits des. Les ajouter à la purée d'avocat et bien mélanger. Serviraccompagné de tortilla chips, de crackers ou de petits toasts.

12 comments:

Dani said...

Мира, любител съм на авокадо и твоето гуакамоле е страхотно!
Не знаех,че това е "бойния вик",
когато го похапваш, но вече знам!
Специални поздрави на Камбанката и хубава лятна вечер!

fedora said...

И аз обичам това мексиканско кьопоолу, както казва един готвач :))
Чудесно е!

КАТЕРИНА said...

Мира,аз хич не го обичам,но винаги се наслаждавам на това как красиво изглежда!Поздрави!

Буба said...

Holy Molly! I just looove you guacamole!!!
Като заклет фен на авокадото, просто не мога да не повъздишам по сътвореното от теб и да си открадна виртуално мъничко от него. Прекрасно поднесено, вкусно приготвено, съвсем заслужило възклицанието си :-)

Lina said...

Много обичам гуакамоле и често го приготвям. Чудесни снимки!

Milena said...

Такова възклицание и мен би ме развеселило, но пък след едно такова гуакамоле и аз бих възкликнала така :-) Страхотни снимки, Мира!

Поздрави :-)

пепеляшка said...

Мира, и аз обожавам авокадо, а гуакамоле не съм правила в къщи, крайно време ми е...
С усмивка
Мария

Mira said...
This comment has been removed by the author.
Mira said...

Дани, много ми хареса това за "бойния вик" :). А Камбанката в момента отмаря при баба в София (поне е на хубаво време :)).
Ина, вярно, че е като мексиканско кьополу :)
Милена, Мария, Лина, Катерина благодаря ви за комплиментите! :)
Буба, благодаря и на теб! В момента на работа имаме една американка и тя редовно възклицава "Holly Molly!" :) Май и аз ще го прихвана (пък и страхотна рима си му направила с гуакамолето :))
Сърдечни поздрави на всички и хубава нова седмица!

Galya S said...

Сега май е моментът да започна да хапвам авокадо!... Изглежда апетитно!

Angellove's Cooking said...

От векове се каня да правя гуакамоле и все не му идва ред, че :) на детенце му идва твърде "извънземно" на цвят - нещо сме чувствителни понастоящем на тема зелени храни... Но като гледам сега твоето гуакамоле, мисля да си спретна малко - само за мен си :))

малки неща said...

Мира, това възклицание винаги ми напомня за Уолтър Матау от Сърдити старчета, който използваше и Holy Guacamole и Holy Molly!

Много обичам гуакамоле. Следващия път ще пробвам и със заквасена сметана. За сега съм го правила без. Мъжете у дома също се шашкат от цвета му и си го изяждам сама и не се оплаквам от това :). Поздрави и хубави летни дни!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...