Saturday, 19 February 2011

Салата с резене и червени портокали/Salade de fenouil et orange sanguine


След като в продължение на 3 години отбивах въпросите на познати и приятели защо нямам профил във Фейсбук с извинението, че съм твърде асоциална за да участвам в социални мрежи, онзи ден отворих заглавната страница на Лицевата книга. Отворих я, съзерцавах я продължително, обядвах, погледнах пак страницата за регистрация, помотах се, пак разгледах страницата, опитах се да се регистрирам, зададох си няколко екзистенциални въпроса (за пореден път)... и около 6 часа по-късно създадох и профил на мармотника.
Но това няма особена връзка с днешната рецепта. Днес ще ви разкажа за една салата и един зеленчук с по-необичаен вкус - резене, известно още като „фенхел” или „финокио.


Не харесвам особено анасон и неговите производни, затова бях изключително приятно изненадана, когато преди няколко години опитах салата от резене с маринована сьомга в един ресторант. Опитът ми да я възстановя в домашни условия завърши с провал, но идеята за салата с резене се оказа не чак толкова зле.  А комбинацията му с портокали я видях тук.

Продукти:
(адаптирана от блога "Kiss my Spatula" и сайта на Gourmet Magasine)
1 глава резене (изберете я бяла и твърда)
2 червени портокала
2 с.л. сушени червени боровинки
2 с.л. нарязани на едро кариеви или орехови ядки

Резенето се почиства от зелените части, измива се и се нарязва на много тънки полумесеци (ако имате мандолина или специално кухненско ренде, може да го ползвате с чиста съвест). Портокалите се обелват първо от външната кора, а после и от белите ципи, над купа в която да се събира изтеклия сок. Ядките се запичат за кратко на горещ, сух тиган. Резенето и портокалите се подреждат в чиния за сервиране, поръсват се със запечените ядки и сушениет червани боровинки. Салатата се поднася със заливка от портокаловия сок, малко лимонов сок, зехтин и сол. 

Depuis trois ans, je parais la question "Pourquoi n'as-tu pas de compte facebook" venant de mes amis avec l’excuse que je suis si asociale que je n’avais pas besoin des réseaux sociaux. Sauf que, avant-hier, j’ai ouvert la page d’accueil du "Livre des Visages". Je l’ai ouverte, je l’ai regardée, je suis allée manger, je suis revenue sur la page d’inscription, je me suis posée quelques questions existentielles pour la énième fois… et six heures plus tard, les marmottes avaient leur fan-page.
Bon, tout ça, c’est pour le coup de pub ; lol ! et n’a rien à voir avec ce billet. Aujourd’hui je vous présente une salade à base du fenouil. Je n’aime pas trop le gout anisé, mais il y a quelque temps, j’ai mangé une salade de fenouil et saumon mariné dans un restaurant qui était une pure merveille (la salade… quoique, le resto aussi). Tous mes essais pour la reproduire à la maison sont tombés à l’eau. Jusqu’au moment où j’ai vu cette recette et j’ai décidé de me réconcilier avec le fenouil.

Ingrédients :
(adaptée du blog "Kiss my Spatula" et du site de Gourmet Magasine)
1 bulbe de fenouil bien blanc et ferme
2 oranges sanguines
2 càs de cranberries
2 càs de noix de pécan concassées

Découper les parties vertes du fenouil, le laver et l’émincer finement (l’idéal serait à la mandoline, mais un couteau fera l’affaire). Peler les oranges à vif au-dessus d’un bol pour récupérer le maximum de jus. Griller les noix de pécan à sec, dans une poêle antiadhésive bien chaude. Disposer les lamelles de fenouil et les quartiers d’orange dans le plat de service, parsemer de cranberries et de noix grillées. Arroser de la vinaigrette préparée à base de jus d’orange, un peu de jus de citron, d'huile d’olives et de sel. Servir aussitôt. 

7 comments:

Dani said...

Мира, прекрасна снимка на цъфналата върба :)
А и салатата е интересна!
А копър много си "отива" със сьомга :)
Поздрави и хубава вечер!

pep-4o said...

Не познах аз, че е върба, тъкмо се чудех, хубаво, че Дани писа :)
На мен ръкавичките ми харесаха също :)
Мира, много интересна салата! Да добавим и малко риба в нея, а? Какво ще кажеш за сьомга..... Ще я бъде ли?
И честит ти профил на мармотника! На мен ми хареса вече!
Поздрави далечни и хубава неделя!

Milena said...

Много свежо и здравословно! Резенето и мен ме изненада приятно и бих опитала с удоволствие и твоето предложение.
Честита ФБ страница!

Усмихната неделя :-)

LaMartinia said...

Честит профил, Мира. Аз отдавна имам личен и харесвам ФБ поради факта, че поддържам ежедневен контакт с хора, които са далеч и ме срещна с други, с които не бихме се открили по друг начил, след много години.
От известно време обмислям и профил за блога, ще видим дали ще се наканя най-сетне:-)
Чудесна салата и снимки!

Mira said...

Дани, Пепчо, Милена, Мария, благодаря ви! Наистина ща вземе да пробвам с малко сюомга следващия път ;).
Снимките на върбата ги направих преди 3-4 дни, когато ай-сетне изгля малко слънце тук. Така ми се иска да идва вече пролетта, писна ми от зима!
Благодаря ви и за честитките за ФБ. Да си призная, аз дори и личен профил не исках да си откривам, но накрая се прежалих (след 3 години дърпане), лол!

Didi Bounova said...

Салатата ме грабва веднага!
Честит профил! И аз се дърпах доста...

Mira said...

Диди, благодаря :) И за салатата, и за честитката :).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...