Thursday, 25 November 2010

Чийзкейк с манго / Cheesecake à la mangue


С ужас установих, че от лятото насам не съм правила чийзкейк! Какъв пропуск! Трябваше да наваксам по най-бързия начин. Тъй като не обичам зимата (освен периода по Коледа) с късите дни и ранното стъмване, реших да направя един слънчев чийзкейк. Спрях се на един от предпочитаните ми плодове – мангото.


Продукти:
1 чаша = 250 мл
За блата :
125г бисквити (аз ползвах ръженият вариант на „Пти бьор”)
6 с.л. разтопено масло
За пълнежа:
450 г крема сирене (или “Филаделфия”)
1 узряло манго
1 ч. ч. сметана
4 яйца
2/3 ч. ч. кафява захар (може да се замени с кафява или друга)
Няколко капки ванилов екстракт
За украса:
1 узряло манго
2-3 с.л. портокалов сок
1 лист (2 г) желатин

Приготвяне на блата:
Бисквитите се смилат на трохи в кухненски робот. Добавя се разтопеното масло и се обърква, докато бисквитените трохи се овлажнят (при необходимост се добавя още масло). Сместа се разстила на дъното на откопчаваща се тортена форма, потупва се, докато се уплътни. Оставя се за около 30 мин в хладилника да се стегне маслото.  
Приготвяне на крема:
Двата плода манго се измиват и обелват. Месото им се отделя от костилките и се пюрира с блендер или ръчен пасатор. Крема сиренето се разбива със захарта, прибавят се сметаната, ваниловият екстракт и половината от пюрето от манго (втората половина ще послужи за украсата). Добавят се едно по едно яйцата, като след всяко сместа се разбърква. Изсипва се върху стегнатия блат.

Пече се в предварително загрята фурна, първо на 170°С за 10 минути, а впоследствие на 150°С за около час (или докато почти се стегне в средата). Оставя се да изстине в изключената фурна, на затворена врата. Изважда се и се оставя да изстине напълно върху решетка.
Желатинът се залива със студена вода и се оставя да набъбне за 5-10 минути. Отцежда се от водата и се разтапя със съвсем малко вода за 20-30 секунди в микровълновата печка на средна мощност, без да завира. Разрежда се с портокаловия сок и се добавя към втората половина от пюрето от манго. Разбърква се много добре. С получената смес се залива изстиналия чийзкейк. Охлажда се поне няколко часа в хладилник, за да стегне добре. Изважда се от формата преди поднасяне.

Je me suis rendu compte que je n’avais pas préparé de cheesecake depuis quelques mois déjà ! Quelle horreur ! Il fallait y remédier rapidement, lol ! Comme je n’aime pas l’hiver, les journées courtes et la nuit qui tombe même avant l’heure de l’apéro, j’ai décidé de faire un cheesecake ensoleillé. Pour ce, j’ai choisi un de mes fruits préférés, la mangue.

Ingrédients
1 tasse = 250 ml
Pour le fond:
125g de biscuits de type « Petits bruns »
6 càs de beurre fondu

Pour la crème :
450 g de fromage à tartiner (type saint-Moret)
1 mangue bien mure
1 tasse de crème fraiche
4 œufs
2/3 tasse de sucre roux
Quelques gouttes d’extrait de vanille

Pour la déco :
1 mangue bien mure
2-3 càs de jus d’orange
1 feuille (2g) de gélatine

Concasser les biscuits dans le bol du robot-mixeur (ou les mettre dans un sachet de congélation et le émietter à l’aide d’un rouleau à pâtisserie) afin d’obtenir une poudre assez fine, sans gros morceaux. Ajouter le beurre fondu et bien mélanger avec les biscuits. Tapisser le fond d’un moule à gâteau à fond amovible avec la préparation et bien tasser en tapotant dessus avec le dos d’une cuiller. Laisser environs 30 minutes au frigo pour que le beurre prenne. 
Peler et découper les deux mangues en évitant le noyau. Les réduire en purée à l’aide d’un blender ou un mixeur plongeant. Battre le fromage avec le sucre afin d’obtenir une crème assez dense. Ajouter la crème fraiche, la moitié de la purée de mangue et l’extrait de vanille. Ajouter les œufs un par un sans oublier de bien mélanger entre chaque ajout. Verser l’appareil sur le fond refroidi.
Enfourner dans un four préchauffé à 170°C pendant 10 minutes, ensuite baisser la température à 150°C et laisser cuire pendant encore 1 heure environ (ou jusqu’à ce que il soit légèrement souple au milieu). Laisser refroidir dans le four éteint, sans ouvrir la porte.
Sortir le cheesecake du four et le laisser refroidir complètement sur une grille.
Faire gonfler la feuille de gélatine dans un bol d’eau froide pendant 5-10 minutes. L’égoutter et faire fondre au four micro-ondes avec très peu d’eau, pendant 20-30 secondes à puissance moyenne, sans laisser bouillir. Délayer la gélatine fondue avec le jus d’orange et ajouter à la deuxième moitié de la purée de mangue. Verser sur le cheesecake refroidi.
Laisser au frigo pendant au moins quelques heures pour que la gélatine prenne et le cheesecake soit bien froid. Démouler avant la dégustation.

12 comments:

пепеляшка said...

Шеметно изглежда! И аз обожавам манго...но никога не съм го пробвала в сладкиш, май е време!
С усмивка
Мария

sabinaberova said...

Разкошен е чийзкейка ти Мира !
Изглежда мнооого вкусно мммм :)
Признала съм те за майсторка на чийзкейковете !
Аз чакам рецептата за една страхотна шоколадова торта :))) , с която почерпи за рождения ден на Камбанката . Да ти е жива и здрава !
Поздрави !

Dani said...

Мира, изкуши ме с един от любимите ми плодове :)
Поздрави!

Lulu said...

Ох и е чийзкейк, и няма шоколад и е с много любим плод! Това сигурно специално за мен си го правила:))))))))))

Lety said...

Каква красота!
А и с манго, любопитна съм за вкуса.
Благодаря за рецептата, винаги нова хубава рецепта за чийзкейк е добре дошла за мен, вкъщи го обичат!
Поздрав!

Йоланта Делибозова said...

Много свежо и ароматно Мира.Страшно обичам манго. Благодаря ти за тази прекрасна идея и съвършената визия.Страхотно е!

Milena said...

Изглежда великолепно, Мира! Много ми харесаха снимките и свежите цветове, стана ми едно такова слънчево :-) Мисията е изпълнена! Определено се постига хубаво лятно настроение дори и сред студена и мрачна зима :-)

Усмихнат уикенд :-)

Maria Miteva-Christou said...

Разкошен е Мира!!!
Много го обичам мангото...
Поздрав сърдечен от мен!

Dimitrana S. said...

Aууу.. Мира!

Опитах се да си представя вкуса на сладкиша върху небцето си.. е, това ще да е незабравимо преживяване :-P

И на външен вид е станал прекрасен!

Поздравления!

И пожелания за все така вкусни, свежи и уютни есенно-зимни дни :-)

fedora said...

Каквото и да кажа, все ще е малко откъм възхита! Цветовете са убиец :))

Маги said...

Мира, аз съм "луда" по чийзкейковете, а твоят изглежда невероятен! Иска ми се веднага да си го похапна! Много изкушаващо!
Поздрави! :)

Mira said...

Пепеляшка, Сабина, Дани, Лулу, Лети, Йоли, Милена, Мария, Ина, Дими, Маги, благодаря ви от сърце за похвалите! Драго ми е, че съм успяла да внеса малко слънце в мрачните зимни дни :).
Пепеляшка, и аз предпочитам мангото прясно, но от време на време го пробвам в някой сладкиш и пак се получава много добре :)
Лулу, Маги, Лети, и на мен чийзкейковете са ми след любимите сладкиши :))) (то затова и имам толкова лецепти за тях в блога, лол!)
Сабина, шоколадовата торта ще се появи след две публикации ;). Благодаря за пожеланията за Камбанката :).

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...